Det bedste teleselskab

ⓘ Netrådet er en uafhængig vidensportal. På denne side kan du se annoncelinks, som finansierer den daglige drift.

Hvilket teleselskab er bedst, og hvordan undersøger man dette? Vi har taget mere end 30 selskaber under luppen, for at finde det bedste på markedet.

Prisen er ikke altid afgørende, når man skal finde det bedste teleselskab. Den har dog en vigtig betydning, men sammensætningen af abonnementer og service er også vigtigt. Oplevelsen med dit teleselskab skal helst være så problemfri som muligt, så god og let tilgængelig kundeservice er et stærkt kort.

Her er de bedste teleselskaber

Billige teleselskaber klarer sig generelt bedst på tværs af forskellige anmeldelsesportaler. Når vi kigger på abonnementerne fra disse selskaber, har de én ting til fælles: Lave priser. Se de bedste teleselskaber på listen herunder.

#1CBB-Mobil-Logo
Bedste teleselskab
CBB Mobil har den bedste kombination af service, produkter og priser. Her er noget for ethvert behov.
Fra 49 kr./md.
#2Greentel-Logo
Bedste kundeoplevelse
De små ting gør forskellen. Hos Greentel får du blandt andet markedets korteste opsigelsesvarsel, og priserne er gode.
Fra 48 kr./md.
#3Duka-Logo
Bedst til børn og ældre
Duka er med deres børneabonnement et ideelt valg til mindre børn, og derudover er de dygtige til at hjælpe ældre kunder.
Fra 59 kr./md.
#4Lebara-Logo
Bedste priser
Lebara har de billigste mobilabonnementer på markedet, og priserne fra kun 19 kroner per måned.
Fra 19 kr./md.
#5Oister-Logo
Mest for pengene
Oister er billigst på mobilabonnementer med fri data. De tilbyder ligeledes mobilt bredbånd med 2 TB data, hvor konkurrenterne tilbyder 1 TB.
Fra 49 kr./md.
#6eesy-logo
Billigst med datadelingskort
Eesy er ét af få billige teleselskaber, der tilbyder datadelingskort. Og det endda til markedets laveste pris.
Fra 99 kr./md.

Priserne er ajourført 16. juli 2021.

Sådan fandt vi de bedste teleselskaber

Computer med liste over abonnementer

I jagten på det bedste teleselskab skal flere faktorer selvfølgelig afvejes. Kundetilfredsheden vejer selvfølgelig tungt, men derudover skal priserne og produkterne også være i orden.

Vi har defineret kvaliteten af teleselskaberne ud fra følgende faktorer:

  • Abonnementer – har teleselskabet et godt udvalg af abonnementer til store og små behov?
  • Priser – er priserne konkurrencedygtige, og er der gebyrer i forbindelse med oprettelse, levering og betaling?
  • Kundeservice – er det nemt at komme i kontakt med teleselskabet på forskellige platforme, og hvordan håndterer de kundefeedback?
  • Tillægsvalg – er det f.eks. muligt at bestille ekstra datakort, vælge særlige telefonnumre og lign.?
  • Fleksibilitet – har teleselskabet f.eks. kort bindingsperiode og opsigelsesvarsel?

Kategorier

Vi har kategoriseret de bedste teleselskaber i seks forskellige kategorier:

  • Bedste teleselskab
  • Bedste kundeoplevelse
  • Bedst til børn og ældre
  • Bedste priser
  • Mest for pengene
  • Billigst med datadelingskort

Disse kategorier mener vi er repræsentative for det, som kunderne generelt efterspørger hos teleselskaberne.

Se vores research af alle teleselskaber

1. CBB Mobil – bedste teleselskab

Se alle abonnementer

  • Godt udvalg af abonnementer til små og store behov.
  • Rimelige priser, små abonnementer ligger dog i den dyre ende.
  • God kundeservice og masser af kontaktmuligheder.
  • Ingen bindingsperiode og kort opsigelsesvarsel.

CBB Mobil er i en undersøgelse foretaget af Loyalty Group blevet rangeret som teleselskabet med branchens mest loyale kunder. Det vidner altså om en udpræget tilfredshed blandt selskabets mange kunder, som fordeler sig over mobilabonnementer og mobilt bredbånd.

Hos CBB Mobil har vi fundet et godt udvalg af mobilabonnementer til såvel store som små behov, og priserne er generelt i den rimelige ende. Dog ligger de prismæssigt i den høje ende på deres små abonnementer.

Kundeservice-afdelingen er nem at komme i kontakt med på både Facebook, telefon og e-mail. Der kan bestilles en opringning fra deres kundeservice, hvis du ikke ønsker at vente i telefonkø.

Der er ingen bindingsperiode på abonnementer fra CBB Mobil, og du kan opsige abonnementerne til udløb af indeværende måned. Dette er bedre end mange andre teleselskaber, hvor opsigelsesfristen er på 30 dage eller mere.

2. Greentel – bedste kundeoplevelse

Se alle abonnementer

  • Meget stort udvalg af abonnementer til store og små behov.
  • Fine priser på små mobilabonnementer, dog lidt dyrt for kunder med stort behov.
  • Fin kundeservice, dog begrænsninger på telefoniske henvendelser.
  • Høj fleksibilitet – abonnementer kan opsiges/ændres fra dag til dag.

Greentel er et mindre teleselskab, men det afholder dem ikke fra at være konkurrencedygtige på flere parametre. De lægger sig i front på priserne, men halter dog en lille smule bagud på de større abonnementer. Er dit behov småt eller mellemstort, kan du dog stadig finde nogle af markedets laveste priser hos Greentel.

Du har adgang til god kundeservice via Facebook eller e-mail, hvor henvendelser normalt besvares indenfor et døgn – og typisk samme dag. Telefoniske henvendelser er dog begrænset til 6-7 timer i hverdagene.

Hos Greentel finder du et stort udvalg af tillægsprodukter og tjenester, som du kan vælge til eller fra efter behov. Vi hæfter os også ved at de har branchens bedste fleksibilitet på deres abonnementer, som kan opsiges/ændres fra dag til dag.

3. Duka – bedst til børn og ældre

Se alle abonnementer

  • Godt udvalg af abonnementer til store og små behov.
  • Særligt gode priser på små abonnementer, lidt dyrere på store abonnementer.
  • Fin kundeservice, som har længe åbent og kan kontaktes ad flere veje.
  • Høj fleksibilitet, men begrænsede tillægsvalg.

Duka har med mottoet “tech it easy” slået sig op på at være et selskab, der hjælper når teknikken driller. Fokus ligger først og fremmest på at udvikle abonnementer og løsninger, som skaber nem og enkel adgang til den digitale verden.

Hos Duka finder du særligt gode abonnementer til små behov, og de udmærker sig blandt andet ved at have et af de bedste mobilabonnementer til børn. De tilbyder også særligt fordelagtige internetabonnementer til folk med mindre behov, og kundeservice sidder klar det meste af dagen og kan kontaktes når du har brug for det.

Der er ingen binding eller oprettelsesomkostninger hos Duka, og abonnementer kan opsiges til månedens udgang.

4. Lebara – bedste priser

Se alle abonnementer

  • Markedets bedste priser på mobilabonnementer. Dog tilbydes der i skrivende stund ikke et abonnement med fri data.
  • Nemt og enkelt at bestille et nyt abonnement. Processen kræver kun få klik.
  • Gode kundevilkår. Du binder dig hverken til en kortere eller længere periode, og kan derfor altid opsige dit abonnement.
  • Smart idé med MyLebara-appen, som lader dig administrere abonnementet nemt og enkelt.

Lebara har eksisteret længe, men har levet et relativt stille liv på det danske marked. For nyligt er vi dog begyndt at se mere til dem på sociale medier og hjemmesider, hvor de ivrigt reklamerer for deres abonnementer.

Den største fordel ved Lebara er prisen. Det er tydeligt fra første øjekast, at Lebaras målsætning er at erobre kunder på deres lave priser. Dette er i sig selv en god ting, da det stimulerer konkurrencen på markedet. Som kunde kan du også nyde godt af de lave priser, men desværre er det nok på bekostning af servicen. Vi har blandt andet set eksempler på kunder, som ikke har kunnet få kontakt med en dansk-talende medarbejder, og flere elementer på hjemmesiden ser ud til at være oversat af et program. Dette behøver ikke at være en ulempe, men det kan være et irritationsmoment hvis du har brug for hjælp til mere komplekse problemer.

Alt i alt er Lebara et vældig interessant teleselskab, og med markedets bedste priser er de værd at overveje.

5. Oister – mest for pengene

Se alle abonnementer

  • Flere gode abonnementer til både store og små behov.
  • Prismæssigt i den helt lave ende på både store og små abonnementer.
  • Kundeservice kan kun kontaktes via e-mail eller telefonisk.
  • Ingen binding på abonnementer, og opsigelsesvarsel til månedens udgang.

Oister er ikke det billigste teleselskab på markedet, men til gengæld får du mest for pengene. Det hænger sammen med at de tilbyder markedets største pakker indenfor mobiltelefoni og mobilt bredbånd, så her kan du som storforbruger spare mange penge.

Vil du have et mobilabonnement med fri data, er Oister billigst. Vil du have mobilt bredbånd med markedets største portion data, er Oister også billigst. Her får du nemlig ikke bare 1000 GB data som hos andre selskaber, men derimod 2000 GB data.

Vi kunne godt tænke os at kundeservice var tilgængelig via Facebook eller evt. en chat funktion på hjemmesiden, så man kan stille hurtige spørgsmål. Eneste kontaktmulighed p.t. er via e-mail med op til 48 timers svartid, eller telefonisk i dagtimerne på hverdage.

Alle abonnementerne er ganske fleksible, og kan opsiges hurtigt til udgangen af måneden.

6. Eesy – billigst med datadelingskort

Se alle abonnementer

  • Fint udvalg af abonnementer, der dog primært egner sig til kunder med store behov.
  • Fornuftige priser på både abonnementer og tillægsprodukter.
  • Fin kundeservice der både kan kontaktes telefonisk, via Facebook eller e-mail.
  • Ingen bindingsperioder eller gebyrer, men dog 30 dages opsigelsesvarsel.

Eesy er en ny satsning fra Nuuday, der hører under TDC koncernen. Her har man fuldt fokus på simple produkter, og du præsenteres derfor ikke for et overvældende udvalg af muligheder.

Teleselskabet Eesy tilbyder udelukkende mobilabonnementer, og det er nemt at finde rundt i de forskellige muligheder.

Herudover giver Eesy som en af få udbydere mulighed for at få op til 3 ekstra SIM-kort til datadeling pr. abonnement, hvilket betyder at du kan dele datamængden mellem flere forskellige enheder – også en trådløs router.

Vi finder det positivt at Eesy kan kontaktes via flere forskellige kanaler, da det i så fald er nemt at henvende sig med simple spørgsmål eller forespørgsler.

Teleselskabet med de mest loyale kunder

Hos Loyalty Group foretager man med jævne mellemrum undersøgelser af kundetilfredsheden i forskellige brancher, hvorved man kan kortlægge hvilke selskaber der har de mest tilfredse (og dermed loyale) kunder.

I undersøgelsen af teleselskaber ser vi, at de bedste teleselskaber placeres således:

  1. CBB Mobil
  2. Call me
  3. Oister
  4. Telmore
  5. 3 Mobil

Det interessante ved denne rangliste er at de mindre teleselskaber placeres i toppen, og at 3 Mobil er eneste store selskab som også indekseres over gennemsnittet.

Hvor god er dækningen hos dit teleselskab?

En vigtig faktor, når du skal vælge det bedste teleselskab, er at undersøge dækningen i dit lokalområde. Selvom alle teleselskaber i Danmark er landsdækkende, kan der være lokale forskellige på grund af placeringen af master og antenner.

Du kan finde dækningskort for alle landets mobilnetværk her:

Selvom et teleselskab vurderes til at være markedets bedste, har dækningen i dit lokalområde selvfølgelig også stor indflydelse på din personlige oplevelse af produktet. Derfor er det en fordel, at du undersøger dækningen før du vælger.

Se også mastedatabasen hvis du vil vide hvilke master der er placeret tættest på dig, samt hvilke planer de forskellige teleselskaber har om etablering af master i dit lokalområde.

Opdateringer til undersøgelsen

  • 16. juli 2021: Hallo er skiftet ud med Lebara. Lebara har markedets laveste priser, og falder derfor ind under kategorien “bedste priser”.

Eksperter i IT, sikkerhed og telefoni

Netrådet.dk er en uafhængig vidensportal til private forbrugere. Alle undersøgelser og guides er udarbejdet med hjælp fra et erfarent panel af eksperter, samt et tilbundsgående researcharbejde.

Kontakt redaktionen: thomas @ klikhuset.dk

Skriv en kommentar