Netrådet.dk
    • Forbrug
      • Bredbånd
      • Fagforening & a-kasse
      • Telefoni
      • Underholdning
      • Webhosting
    • Guider
      • Arbejdsliv
      • Hjemmesider
      • Hverdagsliv
      • Lær at bruge IT
      • Sikkerhed
      • Værktøjer
    • Vidensbase
      • Forbrugeroplysning
      • Leksikon
      • Regler og love
      • Teknologi
    Netrådet.dk
    Lær at bruge IT

    E-mail signatur i Gmail og Outlook – sådan gør du

    By Thomas Hansen9. okt 2019
    Siden indeholder annoncelinks. Når du køber via links på denne side, kan vi modtage kommission. Læs mere

    Med venlig hilsen, MVH, VH, best regards. Hvad skal du egentlig vælge og hvordan opfatter kunder og samarbejdspartnere det, hvis du bruger forskellige hilsener hver gang?

    Med en fast e-mail signatur er det muligt at lave flotte professionelle signaturer til alle dine e-mails. Det er noget som værdsættes blandt professionelle, som således har mulighed for nemmere at genkende dig og komme i kontakt med dig efterfølgende.

    En e-mail signatur indeholder nemlig normalt mere end blot et kort “Mvh Carsten”, da det er her du kan indsætte yderligere kontaktoplysninger m.m.

    Sådan ser en professionel e-mail signatur ud

    En professionel e-mail signatur indeholder blandt andet følgende elementer:

    • Afskedshilsen (f.eks. Venlig hilsen / Best regards)
    • Dit fulde navn
    • Evt. din stilling i firmaet
    • Evt. firmalogo
    • Evt. fysisk adresse
    • Telefonnummer / andre kontaktoplysninger
    • Website

    Ovennævnte kan nemt opsættes ved hjælp af e-mail programmets egne funktioner, som du finder instruktioner til herunder.

    Opsæt e-mail signatur i Outlook

    Det kan være lidt kringlet at finde frem til de indstillingsmuligheder, der lader dig skrive din egen e-mail signatur i Outlook. Herunder guider vi dig til ovenstående skærmbillede, så du kan finde det selv.

    1. Log ind på din Outlook e-mail.
    2. Klik på tandhjulet oppe i højre hjørne.
    3. Klik på “Se alle Outlook-indstillinger” i nederste højre hjørne.
    4. I det nye vindue klikker du på “Mail” i venstre kolonne.
    5. Dernæst vælger du “Skriv og svar” i kolonne 2 fra venstre.
    6. Du kan nu lave din egen e-mail signatur i Outlook.

    Opsæt e-mail signatur i Gmail

    For at komme til din e-mail signatur i Gmail, skal du følge disse trin:

    1. Log ind på din Gmail.
    2. Klik på tandhjulet øverst til højre.
    3. Vælg fanen “Generelt” øverst til venstre.
    4. Rul ned af siden, til du finder “Signatur”.
    5. Du kan nu lave din egen e-mail signatur i Gmail.

    Thomas Hansen
    • LinkedIn

    Thomas er ejer af Netrådet og ansvarshavende redaktør. Han har beskæftiget sig med online medier til forbrugere siden 2012, og har en bred ekspertise inden for IT- og teknologirelateret indhold. Han skriver også om arbejdsliv og privatøkonomi.

    Related Posts

    Langsomt internet? Her er 9 gode råd

    26. jan 2022

    Kan andre se hvad jeg laver på nettet?

    22. dec 2021

    Se hvem der bruger dit netværk

    22. dec 2021

    Hvad er cookies?

    21. dec 2021

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nyeste artikler

    Mobilt bredbånd med fri data? Her er 12 gode muligheder

    16. jan 2023

    Mobilabonnement med fri data: Her er de 10 billigste

    16. jan 2023

    Test: 8 bedste mobilabonnementer i Danmark

    16. jan 2023

    Midlertidigt internet – 5 gode og billige løsninger

    10. jan 2023

    En del af Klik1Media
    Tave Bonden 30B
    5550 Langeskov
    CVR: 40310886

    Start her
    • Forbrug
    • Guider
    • Vidensbase
    Information
    • Om os
    • Redaktionelle retningslinjer
    • Kontakt os
    • Privatlivspolitik
    © 2023 Netrådet.dk. Indhold må ikke gengives uden tilladelse.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.