Mobilabonnementer

Sammenlign mere end 30 teleselskaber på få sekunder, og få det bedste mobilabonnement til den laveste pris.

Taletid
Data
Netværk

Luk

ⓘ Netrådet er en uafhængig vidensportal. På denne side kan du se annoncelinks, som finansierer den daglige drift.

5 Timer
Taletid
5 GB
(EU 1 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
19 kr./md
Gå til udbyder
5 Timer
Taletid
5 GB
(EU 5 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
59 kr./md
Gå til udbyder
Fri tale
Taletid
Fri data
(EU 12 GB)
Netværk: 3
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
159 kr./md
Gå til udbyder
Fri tale
Taletid
Fri data
(EU 20 GB)
Netværk: TDC
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
179 kr./md
Gå til udbyder
2 Timer
Taletid
1 GB
(EU 1 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
19 kr./md
Gå til udbyder
3 Timer
Taletid
0 GB
(EU 0 GB)
Netværk: TDC
Oprettelse
49 kr.
Binding
0 mdr.
39 kr./md
Gå til udbyder
5 Timer
Taletid
0 GB
(EU 0 GB)
Netværk: TDC
Oprettelse
39 kr.
Binding
0 mdr.
40 kr./md
Gå til udbyder
1 Timer
Taletid
1 GB
(EU 1 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
48 kr./md
Gå til udbyder
2 Timer
Taletid
2 GB
(EU 2 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
48 kr./md
Gå til udbyder
1 Timer
Taletid
1 GB
(EU 1 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
50 kr.
Binding
0 mdr.
48 kr./md
Gå til udbyder
5 Timer
Taletid
5 GB
(EU 5 GB)
Netværk: 3
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
2 Timer
Taletid
8 GB
(EU 4 GB)
Netværk: 3
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
1 Timer
Taletid
1 GB
(EU 0 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
3 Timer
Taletid
0 GB
(EU 0 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
1 Timer
Taletid
1 GB
(EU 0 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
1 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
15 Timer
Taletid
15 GB
(EU 2 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
49 kr./md
Gå til udbyder
3 Timer
Taletid
1 GB
(EU 1 GB)
Netværk: TDC
Oprettelse
49 kr.
Binding
0 mdr.
56 kr./md
Gå til udbyder
30 Timer
Taletid
30 GB
(EU 3 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
59 kr./md
Gå til udbyder
Fri tale
Taletid
3 GB
(EU 3 GB)
Netværk: 3
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
59 kr./md
Gå til udbyder
Fri tale
Taletid
7 GB
(EU 0 GB)
Netværk: Telia-Telenor
Oprettelse
0 kr.
Binding
0 mdr.
59 kr./md
Gå til udbyder

Sådan fungerer sammenligningstabellen

Alle abonnementer ét sted

Vi har samlet alle mobilabonnementer i én tabel. Du kan derfor frit sortere og filtrere i de mange resultater, og finde et abonnement der passer til dit behov.

Få indblik i stedet for tilbud

Vi sender ingen tilbud til dig. I stedet får du et fuldstændigt indblik i markedet. Du kan dernæst selv træffe den rette beslutning på et godt, oplyst grundlag.

Vi tjener (måske) penge

Vi samarbejder med flere teleselskaber, men ikke alle. I sammenligningstabellen finder du abonnementer fra både partnere og ikke-partnere.

Find det bedste tilbud på nyt mobilabonnement

Du kan med stor sikkerhed altid finde et godt tilbud på et nyt mobilabonnement, men du bør ikke lade dig friste før du kender dit behov. Herunder vil vi kort gennemgå hvad du skal kigge efter, når du skal sortere blandt de mange tilbud.

Få et komplet indblik i markedet

Her på siden har vi samlet alle mobilabonnementer i Danmark, og de bedste tilbud er altid placeret øverst. Sammenligningstabellen giver dig altså et fyldestgørende indblik i markedet for mobilabonnementer, og vi skelner ikke til om vi har en samarbejdsaftale med det pågældende teleselskab eller ej. Vi viser dig med andre ord altid alle mobilabonnementer, også dem som ikke betaler os.

Frit valg mellem alle abonnementer

Vi giver dig ikke specifikke tilbud via e-mail eller telefon. Her på siden bliver du i stedet præsenteret for alle muligheder, og kan dernæst selv vælge et passende mobilabonnement. Du kender selvfølgelig bedst selv dit eget behov, og behøver ikke en sælger til at forklare dig dette. Vi har ikke interesse i at sælge et specifikt abonnement til dig, da vores side fungerer uafhængigt af specifikke teleselskaber.

Vi tjener (måske) penge

Når vi alligevel tjener penge, skyldes det at vi har aftaler med et stort netværk af forskellige teleselskaber. Skulle du vælge at klikke dig videre til en bestemt annoncør, hvorefter du bestiller et nyt mobilabonnement, modtager vi i nogle tilfælde en mindre kommission. Kommissionen har ingen indflydelse på din pris, men dækker vores omkostninger til at vedligeholde siden og udbetale løn hver måned.

Det kan selvfølgelig også ske at du finder et bedre tilbud hos et teleselskab vi ikke samarbejder med, og i det tilfælde tjener vi ikke noget. Det synes vi er helt fint, da vores primære interesse er at hjælpe forbrugeren.

Få mest muligt ud af dit mobilabonnement

Før du vælger dit nye mobilabonnement, er det vigtigt at du kender dit behov og ved hvad du skal gå efter. Herunder guider vi dig igennem de vigtigste parametre, som du bør overveje ved oprettelse af nyt mobilabonnement.

Vælg en mobilpakke og spar penge

Selvom om dit forbrug måske ligger i den lave ende, kan det næsten altid betale sig at vælge en mobilpakke i stedet for et forbrugsafregnet abonnement. Mobilpakker bliver hele tiden bedre og billigere, men forbrugsafregnede abonnementer bliver ikke altid forbedret eller fornyet med samme fart.

I vores guide til de billigste mobilabonnementer kan du altid holde dig opdateret på hvor du finder det billigste abonnement netop nu. Ved at vælge en af disse mobilabonnementer, kan du nemmere holde styr på dine faste udgifter. Du kender nemlig altid prisen på dit abonnement, og kan derudover spærre for ekstra forbrug. Det er således en god måde at holde styr på udgifterne, hvis økonomien er stram.

Taletid

Det meste tale kan i dag foregå via internetforbundne apps, eksempelvis Skype, Facebook Messenger eller Facetime (kun iPhone). Det betyder faktisk at du kan nøjes med meget lidt taletid i dit nye mobilabonnement, og dermed kan du spare penge.

Husk at tjekke dit forbrug hos dit nuværende teleselskab, og vælg et nyt mobilabonnement med en tilpas mængde taletid inkluderet.

Data

Ifølge Energistyrelsens tal på teleområdet er forbruget af data stadig stigende, og det er der mange gode grunde til: Mere underholdning rykker over på smartphones, og stadigt flere får adgang til bedre dækning i lokalområdet. Vær derfor omhyggelig med at vælge et teleselskab, der kan dække dit behov for data, og vælg eventuelt et selskab som tilbyder opgradering til fri data efter behov. I vores guide til mobilabonnementer med fri data har vi samlet de bedste ubegrænsede abonnementer, så du kan blive klogere på dine muligheder.

Fri roaming i EU og resten af verden

Hvis du ofte rejser uden for landets grænser, er det en god idé at vælge et abonnement med fri roaming i EU. Flere teleselskaber har også inkluderet lande udenfor EU i deres roamingpakke, heriblandt Thailand, USA og Tyrkiet, så du ikke skal bekymre dig om forbrug på din ferie- eller forretningsrejse.

Vær opmærksom på at mængden af EU-data er begrænset, og husk at sætte et loft over dit forbrug inden du rejser. På den måde sikrer du dig bedst muligt mod uventede regninger. 

Ekstra datadelingskort

Ekstra datadelingskort er et tilbud, som flere teleselskaber tilbyder deres kunder. Typisk betaler du 20-30 kroner ekstra hver måned for et SIM-kort, der så kan sættes i en trådløs router eller din tablet. Med dette SIM-kort kan du dele den inkluderede data i dit mobilabonnement, og dermed spare penge.

Bindingsperiode og opsigelsesvarsel

Kun de færreste mobilabonnementer har i dag en bindingsperiode, hvilket er fordelagtigt for dig som forbruger. Markedet er i evig forandring, og når du slipper for lange bindingsperioder kan du nemt skifte abonnement efter behov.

Vær dog opmærksom på at mange teleselskaber har et opsigelsesvarsel på mindst 30 dage, hvilket betyder at der mindst går 30 dage før dit abonnement ophører endeligt. Du skal stadig betale for dit abonnement i hele denne periode. Tjek evt. vores oversigt over udbyderes opsigelsesvarsler, hvis du vil se hvilke teleselskaber der har kortest opsigelsesvarsel.

Sådan får du den bedste mobildækning i dit område

I størstedelen af landet er der udmærket dækning på alle tilgængelige mobilnetværk, men i visse yderområder kan det knibe. Herunder bliver du klogere på hvordan du sikrer den bedst mulige dækning i bestemte områder.

Tjek masteplaceringer på Mastedatabasen

Mastedatabasen.dk kan du tjekke nuværende og kommende mastelokationer, så du kan blive klogere på hvilke netværksoperatører der er bedst tilgængelige i et hvilket som helst område af Danmark. Bor du på landet kan denne information være afgørende, da du typisk får den bedste dækning fra den nærmeste mobilmast.

Bruger du meget mobildata, er dette punkt særligt vigtigt.

Tjek dækning via Tjekditnet

Tjekditnet.dk kan du lave et opslag på en hvilken som helst adresse, og få et overblik over dine muligheder. Her får du blandt andet informationer om dækning ved mobil tale samt hastighed på data, hvilket beregnes ud fra målinger i området.

Sådan skifter du mobilabonnement

Det er nemt at skifte mobilabonnement, hvis du gør det korrekt. For at sikre en let overgang til nyt mobilabonnement, kan du med fordel følge de simple trin som beskrevet herunder.

1. Find dit nye mobilabonnement

Start med at finde dit nye mobilabonnement, og påbegynd bestillingsprocessen hos det nye teleselskab. Hav dit NemID klar, da du bliver bedt om at logge ind i løbet af processen.

2. Bed om at få overflyttet dit nummer

Ønsker du at få overflyttet dit nuværende telefonnummer, er det VIGTIGT at du beder dit nye selskab om at overflytte nummeret. Teleselskaberne har et system, der muliggør flytning af numre mellem hinanden.

Opsiger du dit abonnement hos din gamle udbyder før du finder et nyt abonnement, kan du  miste dit nummer.

Når du beder om at få overflyttet dit nummer, kan du vælge om det skal gøres nu eller ved opsigelsesperiodens ophør. Vær opmærksom på, at du stadig skal betale indtil en evt. bindingsperiode eller opsigelsesvarsel ophører.

3. Modtag SIM-kort

Vent på at dit nye SIM-kort kommer med posten. Hvis du får et midlertidigt nummer tildelt, kan du indsætte dit nye SIM-kort efter modtagelse og tjekke om det virker som det skal. Herefter skal du blot vente på at dit nummer overflyttes, hvorefter du kan tage dit nye mobilabonnement i brug.

Hold øje med dit forbrug og tilpas dit mobilabonnement

Forbrugsoversigt ved Greentel mobilabonnement
Sådan kan en forbrugsoversigt se ud. Alle teleselskaber tilbyder en form for forbrugsoversigt, så du altid kan følge med i dit forbrug.

Det er vigtigt, at du løbende holder øje med dit forbrug. Ved at overvåge dit (og andre familiemedlemmers) forbrug, bliver det muligt at tilpasse mobilabonnementerne løbende.

På den måde sikrer du, at du aldrig betaler for meget og/eller opbruger data/taletid midt på måneden.

Gør det derfor til en god vane at undersøge forbruget mindst 3-4 gange årligt, og måske endda oftere hvis der er børn i familiens. Børns forbrug kan svinge en del, så her kan det anbefales at overvåge forbruget oftere.

Tilbuddene hos de enkelte teleselskaber ændrer sig desuden ofte, så der kan meget vel være dukket bedre priser op i løbet af 3-4 måneder.

Fakta om mobilabonnementer

Find ud af hvad der er op og ned med mobilabonnementer. Herunder har vi besvaret de mest populære spørgsmål, som bliver stillet på nettet.

Er der binding på alle mobilabonnementer?

Næsten alle mobilabonnementer sælges i dag uden binding eller oprettelsesgebyrer, hvilket betyder at du nemt kan skifte abonnement. I vores oversigt over mobilabonnementer uden binding kan du finde eksempler på mobilabonnementer med de bedste opsigelsesvilkår. 

Hvor ofte bør jeg skifte mobilabonnement?

Det anbefales som udgangspunkt, at du undersøger markedet og eventuelt skifter mobilabonnement 1-2 gange om året. Markedet ændrer sig hurtigt, og der er stor chance for at priserne er faldet siden du sidst tjekkede. Du kan måske også forhandle en bedre pris hos dit nuværende selskab, hvis du ikke ønsker at skifte.

Hvordan beholder jeg mit nummer, når jeg skifter abonnement?

For at beholde dit gamle nummer, skal du bede dit nye teleselskab om at flytte det for dig. Dette er vigtigt, da du ellers kan miste dit nummer. Opsiger du først dit gamle abonnement, vil dit nummer således blive frigivet – og eventuelt solgt til en anden kunde. Husk derfor altid at lade dit nye teleselskab tage sig af opsigelsen, og afvent derefter bekræftelse samt tidspunkt for nummerflytning.

Hvordan får jeg den bedste dækning på mit mobilabonnement?

Du får den bedste mobildækning, ved at tjekke Mastedatabasen.dk og Tjekditnet.dk. Førstnævnte giver dig et overblik over de nærmeste mobilmaster, og sidstnævnte giver dig estimater af dækningen på en hvilken som helst adresse i Danmark.

I yderområder kan disse to værktøjer være ganske nyttige at anvende.

Hvor mange mobilnetværk findes i Danmark?

Der findes tre landsdækkende mobilnetværk i Danmark: 3, Telia-Telenor, samt TDC. Disse netværksoperatører har alle fuld dækning over hele landet, men der kan være små lokale forskelle. Særligt i tyndt befolkede områder, hvor der normalt er færre mobilmaster indenfor en vis radius.

Hvad koster et mobilabonnement?

Et mobilabonnement med data og taletid inkluderet koster fra små 19 kroner og op til flere hundrede kroner. Vælger du den rette pakke med data og tale inkluderet, vil der med stor sandsynlighed ikke dukke ekstraomkostninger op i løbet af måneden. Vælger du derimod et abonnement med utilstrækkelig taletid og data, kan du risikere at skulle betale ekstra for at anvende din telefon måneden ud.

Hvor meget koster fri data?

Ifølge vores seneste undersøgelse, koster et mobilabonnement med ubegrænset data fra 159 kroner og op til 299 kroner. Det kan således betale sig at undersøge markedet grundigt, før du vælger et mobilabonnement af denne type.

Vær opmærksom på, at “fri data” ofte har en fair-use grænse. Denne grænse er dog så høj, at kun de færreste vil opleve problemer med denne.

Hvad sker der hvis jeg bruger al min data eller taletid?

Hvis du opbruger al den inkluderede data eller taletid før måneden er omme, kan der ske flere ting: Når den inkluderede data slipper op, kan du hos nogle udbydere købe ekstra data eller blot betale for dit merforbrug. Du kan også lukke for data indtil næste måned.

Opbruger du din taletid, bliver ekstra forbrug blot afregnet efter en fast pris per minut.

Kan jeg dele den inkluderede data med andre?

Ja, du kan dele den inkluderede data på flere måder: Via internetdeling på din smartphone, eller via et ekstra datadelingskort. Sidstnævnte koster normalt 20-30 kroner ekstra per måned, men kan til gengæld sættes i alle typer udstyr: Fra mobiltelefoner til tablets og trådløse routere.