Så meget data har du typisk brug for i et mobilabonnement

Netrådet er en uafhængig vidensportal. På denne side kan du se annoncelinks, som finansierer vores daglige drift. Vi håber du finder indholdet brugbart, og hører gerne din mening i kommentarfeltet nederst.

Der forbruges mere og mere data i mobilabonnementerne, men hvor meget har du egentlig brug for? Du bruger måske mindre end du tror, og der kan være mange penge at spare.

I en nylig undersøgelse fra Energistyrelsen konstateres det, at det gennemsnitlige forbrug per abonnement ligger på 8,4 GB om måneden. Dette er lavere end hvad de fleste mobilabonnementer inkluderer, og der kan således være god grund til at følge med i dit eget forbrug.

Følg dit forbrug og skift abonnement løbende

Internettet er i konstant udvikling, og det samme gælder for apps og tjenester på mobilen. Derfor er det svært at give et præcist billede af hvor meget data du har brug for i et mobilabonnement, men det findes der heldigvis råd for.

De fleste teleselskaber gør det nemlig muligt at følge sit eget forbrug, og således kan du nemt danne dig et billede af dit forbrugsmønter – og skifte til et mere passende abonnement.

Sådan ser forbrugsoversigten eksempelvis ud hos Telia.

Vær ikke bange for at skifte selskab

Det er i dag nemmere end nogensinde at skifte til nyt teleselskab, og ofte kan der være fordele forbundet med dette. Mange teleselskaber har nemlig specielle tilbud til nye kunder, og det kan du med fordel drage nytte af.

Så hvis du finder et abonnement som er markant billigere andetsteds, kan du på kort tid skifte selskab. Vælger du at selskabet skal flytte nummeret for dig og opsige dit gamle abonnement, behøver du ikke engang gøre dette på egen hånd. Dit gamle teleselskab vil automatisk sende dig en slutopgørelse, og lukke abonnementet for dig.

Læg gerne pres på dit nuværende teleselskab

Hvis du alligevel synes det er en stor mundfyld at skifte teleselskab, kan du forhøre dig hos dit nuværende selskab om de kan matche konkurrentens priser og/eller flytte dig til et mere fordelagtigt abonnement.

Der er nemlig rift om kunderne, og det betyder at du sidder med en fordel. Teleselskaberne er ofte imødekommende overfor kunder der beder om et bedre tilbud eller prismatch, så det kan være et godt sted at starte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *